Терраріум – платформа для сценаристів, де авторам допомагають розвинути власний проект. Ми організовуємо інтенсиви, воркшопи, лекторії та інші курси сценаристів.

Подати Заявку
icon

Terrarium. Iнтенсив 2021

Програма курсу

Побудована на менторстві та співпраці в закритій групі. Ментор – це людина, що самостійно встановлює інтенсивність та напрямок навчання. На курсі буде теоретична частина, в яку входять основи драматургії та практична частина. Основне завдання – написати сценарій і розробити проект в групі однодумців на чолі з ментором курсу. Системна робота всередині групи складається із постійних практичних завдань та їхніх обговорень з подальшим виконанням нових задля вдосконалення проектів.

Учасники

Тамтура Юлія

Макаренко Олена

Сухоставська Юлія

Якутенко Анна

Усманов Веіс

Меркотан Єлизавета

Рубан Прохор

Селін Валерій

Вальта

Ціль курсу

Створити сценарій повнометражного фільму та підготувати учасників до національних та міжнародних пітчингів. Регулярні практичні завдання дозволять розвинути свій проєкт. Достатня кількість часу щоб написати, вдосконалити та переписати драфт повнометражного чи короткометражного сценарію. Підготуватись до пітчингів та зробити конкурентоспроможний проєкт.

Основний лектор та ментор курсу – Дмитро Сухолиткий-Собчук

Режисер та сценарист. Досвід викладання та менторства більше 7 років. 

У 2021 році Дмитро завершив зйомки повнометражного дебютного ігрового фільму «ПАМФІР».

Виробництво: Bosonfilm (Україна), спільно з Madants (Польща) та Les Films D’Ici (Франція)
Продюсери: Олександра Костіна, Клаудія Смея, Лора Брійан

Проєкт «Памфір» був розроблений у низці сценарних воркшопів:

  • TorinoFilmLab (Script&Pitch), Ghent (Belgium), Brignogan (France), Torino (Italy)
  • MIDPOINT Intensive, Karlovy Vary, Czech Republic
  • Locarno Film Academy, Locarno, Switzerland

Проєкт «Памфір» профінансований  національними та міжнародними фондами:

  • Державне агентство України з питань кіно (проєкт-переможець 11 пітчингу), Україна
  • Український Культурний Фонд, Україна
  • Aide aux cinémas du monde | CNC, Франція
  • Hubert Bals Fund (HBF+Europe program), Нідерланди
  • Visions Sud Est (Швейцарія)
  • Польський кіноінститут (Польща)

Участь проєкту «Памфір» в міжнародних пітчингах:

  • Cinefondation pitching (Cannes Film Festival, France)
  • Sofia Meetings (Sofia International Film Festival, Болгарія)
  • Industry Section Pitching (Odessa International Film Festival, Україна)
  • Boat meeting (Molodist International Film Festival, Україна)

 

Філософія курсу

Співвідношення теорії і практики на Terrarium. Інтенсив 2021 –  30/70.  Лекційні заняття відбуваються на етапі, коли всі учасники проходять певний модуль з лектором.  Заняття нестимуть характер набуття нових «інструментів», через структурний аналіз та виконання практичних завдань. «Інструменти» (універсальний засіб набуття будь-яких навичок, не як правило, а як засіб для досягнення цілей.) Робота буде проводитись за принципом «скрипт-докторінгу», кожному з учасників на прикладі їхніх текстів буде надаватись розбір, індивідуальні приклади для вдосконалення своїх «інструментів».  Таким чином кожен з учасників зможе розвиватись самостійно і у відповідності до свого рівня підготовки. 

Курс складається з місячного модуля. Модуль має теоретичну частину та практичні завдання на основі теоретичної частини. 

Відбір учасників в першу чергу за запропонованим проєктом. 
Допускаються сценарні проєкти на різних стадіях розвитку. На конкурсній основі обирається до 15 ігрових сценаріїв (в пріоритеті повний метр).

 

Тривалість 

Початок – з 24 квітня 2021 року

Тривалість Інтенсиву 2021 – 4 місяці

Графік занять 

Вівторок – початок о 19.00 (2 години заняття)
Четвер – початок о 19.00 ( 2 години заняття)
Субота – початок о 12.00 (4 години заняття)

Місце проведення

Онлайн/офлайн

Вартість курсу

7 тис грн/ 1 місяць* (спецпропозиція для тих, хто оплачує весь курс).

*для колишніх учасників Terrarium знижка

Контакти координатора

Тетяна
Телефон: +380 96 521 71 47
E-mail: terrariumintensive@gmail.com

Теми курсу

(Сценаристам)

– Структура сценарію. 
– Де брати основу для сценаріїв. Емпатія і досвід.
– Документальне дослідження обраної теми для написання сценарію.
– Робота з вибраними темами.
– Логлайн. Синопсис. Трітмент. (правила написання та форми подачі в різні фонди)
– Сцена. Сцена – кадр. Фільми зняті одним кадром.
– Епізод. Сукупність прийомів від сцени до сцени (посилення динаміки та наростання інтересу до історії)
– Оповідь і канонічна трьохактна структура. (Експозиція, Зав’язка та розвиток дії. Кульмінація)
– Подія.
– Поворотні точки. 
– Перешкоди.
– Жанр. Кіномова на етапі написання сценарію.
– Адаптація літературного твору.  Робота з прозовим текстом.
– Приклади вільного написання сценаріїв. Порушення  загальноприйнятих правил. Сценарист. Сценарист-режисер.
– Сюжет. Метасюжет. Сюжет в живописі.  
– Фінал фільму. Остання сцена (кадр).
– Типи конфліктів.
– Персонаж. Розвиток персонажа. Мотивація. Вчинки. Еволюція. Арка персонажа.
– Типи персонажів. Аналіз.  Звички. Другорядні персонажі.
– Дисонансна поведінка персонажа, норма і девіантність в кіно.
– Формальний прийом.
– Діалог в кіно.
– Саспенс та емоція.  Методи впливу на глядача.
– Деталь в сценарії та на екрані. «pars pro toto»
– «Розбір» тексту з актором. (Розбір готових сценаріїв.)
– Сценарні читання.  

(Сценаристам-режисерам)

– Від короткого до повного метру.
– Сценарист в період знімального процесу та монтажу. Співпраця сценариста та режисера.
– Атмосфера фільму. Режисура як спосіб створення своїх просторів з особливими законами і «фізикою» .
– Метод. Прийоми та «хитрості». Робота за кадром. Репетиція.
– Авторське право. 
– Підготовка до пітчингу.
– Програми для девелопменту проєкту. Сценарні воркшопи.
– Фінансування проєкту на етапі девелопменту та фонди фінансування для міжнародних проєктів.
– ФІНАЛ КУРСУ – ПУБЛІЧНИЙ ПІТЧИНГ

Практичні завдання

– На кожному занятті буде загальне завдання та декілька менших індивідуальних завдань кожному з учасників . 
– Список фільмів, які обов’язково потрібно подивитись. Інколи ці фільми будуть для кожного різні в залежності від того, над чим працює сценарист.  І на прикладі фільму робитиметься розбір.
– Курс  базується на практичних заняттях , тому буде постійний аналіз творів та практичних сценарних завдань учасників курсу  і прикладів з світового кіно. На прикладах як написаних  учасниками, так і на сценах з відомих фільмів як еталоном взірцем для аналізу.
– Завдання матимуть практичний аналіз і розбір.

Запрошені лектори курсу

Лук’ян Галкін

Продюсер та кінокритик
Тетяна Ліфер

Юристка, спеціалістка з авторського права
Максим Курочкін

Драматург
Денис Іванов

Продюсер
Олександр Михед

Літературознавець, письменник
close
close
close