Terrarium. Iнтенсив
Опис інтенсиву
На конкурсній основі обирається від 10 до 17 ігрових сценаріїв (повний метр).
Допускаються сценарні проекти на різних стадіях розвитку. Відбір проводиться на конкурсній основі з виконанням творчих завдань.
Співвідношення теорії і практики на Terrarium. Інтенсив 30/70. Лекційні заняття відбуваються на етапі коли всі учасники проходять певний модуль з основним лектором та куратором.
Співлектори взаємодіють із куратором та основним концептом курсу. Кожен зі співлекторів надає структурний аналіз та фідбек з точки зору свого професійного досвіду.
Практична робота здійснюється за принципом “скрипт-докторінгу” – кожному з учасників на прикладі їхніх текстів буде надаватись розбір, індивідуальні приклади для вдосконалення своїх «інструментів» та індивідуальні завдання. Таким чином під час навчання для сценаристів кожен з учасників зможе розвиватись самостійно і у відповідності до свого рівня підготовки.
Група з авторів відібраних сценаріїв отримує поетапний комплекс професійних «інструментів» з розробки сценарію (лекції, майстер класи, сценарний «докторінг» від професійних сценаристів).
Читання сценаріїв професійними акторами та обговорення з публікою та модератором.
Мета інтенсиву
Створити середовище однодумців на декілька місяців, після перебування в якому буде можливість вийти з «конкурентним» сценарієм.
Допомогти сценаристам розвинути, вдосконалити та завершити власний сценарій. Підготувати сценаристів до міжнародних пітчингів.
Тривалість
3-4 місяці
Відгуки лекторів
Ірма Вітовська
Надважлива справа міститься у побудові комунікації між учасниками створення фільму – як зчитує і опрацьовує текст сценарію кожна зі сторін? Скільки свободи у трактуванні образу має актор? Як знайти спільне відчуття матеріалу і тримати надзадачу до закінчення виробництва, від початку і до фіналу? І як закладати в сценарій дію і конфлікт для розвитку героя? Як змінюється мотивація і як уникнути театральності в кіно? Дякую всім причетним! Дякую за запрошення приєднатись до цього потрібного всім нам проекту!
Лук’ян Галкін
Цей проект – унікальна майстерня людей, що навчаються, перш за все, бачити і генерувати ідеї, робити задум первинним, таким, що диктує подальшу форму. Вмотивовані учасники, здатні до гнучкості стосовно власних нарисів, надихають і дають лекторові не менше, аніж він пропонує їм. Теорія на такому курсі стає невід’ємною частиною практики, що в майбутньому обіцяє видати цікавий результат на великому екрані.
Антон Проненко
Терраріум виглядає для мене новим та життєздатним форматом освіти для кіномитців. Я прочитав лекцію у своєму улюбленому форматі -– це лекція для практиків, тобто спілкування з митцями, навіть якщо вони просто слухають. Наприкінці була невеличка розмова-дискусія і я в цих випадках завжди шкодую, що виділив недостатньо часу, адже це, як на мене, і є метою зустрічі. Прочитавши трітменти учасників, я відчув творчий азарт, що безкінечно далекий від навчальної рутини, яка дісталася нам у спадок від старої освітньої системи. Сподіваюся, що такі явища, як Terrarium з його практичністю і неформальністю, будуть з’являтися у нас не тільки в галузі кіно.
Євген Стасіневич
Украй мотивована і ангажована публіка, з якою приємно працювати: більшість точно знає, чого хоче. Особиста залученість в обговорення Дмитра робить своє: це схоже не на більш-менш типовий майданчик, де щось роблять, бо так треба, а саме на спільноту однодумців, де дискутують і сперечаються, бо цього і потребують. Особисто я прочитав і почув те, чого мені так бракує в сьогоднішній українській літературі: робота з реальністю, з важливими сьогоднішніми вузлами проблем і потенцій. Якщо хоча б третина проектів буде реалізована, то ми отримаємо шанс побачити геть інше українське кіно. І це надихає.
Марина Степанська
Мені здається такий підхід продуктивним, коли з першої лекції учасники лабораторії працюють над розробкою власного задуму. Будь-яка теорія – мертве знання без практики, тут же інтенсивна робота над сценаріями сприяла не тільки засвоєнню теорії, а й тіснішій взаємодії з лектором. Мені було приємно працювати над конкретними проектами з учасниками лабораторії і бачити як вони змінюються. Це і був найкращий фідбек для лектора. Дякую.